REFERENSSI
Agentforce – tekoäly tuli, me teimme siitä ilmiön


Salesforce halusi tehdä brändillisesti vahvan ja erottuvan lanseerauksen uudelle Agentforce-tekoälyagenttiratkaisulleen. Agentforcen lanseeraus nähtiin keinona vahvistaa Salesforcen asemaa tekoälyaikakauden suunnannäyttäjänä. Netprofile sai tehtäväkseen suunnitella ja toteuttaa Suomeen markkinointiviestintäkokonaisuuden, joka näkyy, kuuluu ja vaikuttaa.
Kovat tavoitteet hankalassa markkinassa
Tavoitteena oli lanseerata Agentforce-palvelu näyttävämmin kuin yksikään muu tekoälytoimija Suomessa. Salesforce halusi nousta keskustelun ytimeen, erottua markkinassa ja ottaa omistajuuden tekoälystä B2B-sektorilla. Viestinnän tuli paitsi rakentaa brändiä ja herättää keskustelua, myös tuottaa liidejä ja uudelleenaktivoida kohdeyleisön kiinnostus Salesforceen tekoälyaikakauden asiantuntijana.
Monikanavainen toteutus
Agentforce ei ollut vain kampanja vaan kokonainen viestinnällinen liike. Rakensimme monikanavaisen kokonaisuuden, jossa ansaittu media, vahva PR, vaikuttava ulkomainonta, kohdennettu sisältömarkkinointi ja omat kanavat loivat jatkuvan näkyvyyden. Luovuus syntyi oivalluksesta: maailmanluokan palvelu vaatii maailmanluokan näkyvyyden – ja se on ansaittava useilla rintamilla.
Päätähuimaavat tulokset
Kampanja ylitti odotukset kaikilla mittareilla. Ulkomainonta saavutti 13,8 miljoonaa kontaktia ja 135 % toimituspeiton pääkaupunkiseudulla. Kauppalehden ostettu näkyvyys toi yli 150 000 digitaalista ja 106 000 printtinäyttöä. Ensimmäiset natiivisisällöt keräsivät +30 000 uniikkia lukijaa ja 3,03 % klikkausprosentin – kolminkertaisesti alan keskiarvoihin nähden. Älyradion uusi tuotantokausi saavutti yli 1 000 kuukausikuuntelijaa, ja podcastin suosio palautui tauon jälkeen huipputasolle. Kampanja nosti tekoälyagentit suomalaisen tekoälykeskustelun ytimeen, kiinnitti Salesforcen aiheen johtavaksi asiantuntijaksi ja kasvatti merkittävästi brändin kiinnostavuutta kohderyhmässä.
“Erityisesti arvostimme sitä, kuinka nopeasti kampanja saatiin liikkeelle – ja kuinka monta tasoa se lopulta kattoi. Yhdessä suunniteltu kokonaisuus ulottui ulkomainonnasta natiivisisältöihin ja ansaittuun mediaan, podcastista printtiin ja digitaalisiin kanaviin, mutta silti kaikki tuntui yhdeltä ehjältä bränditeolta. Toimisto ei vain toteuttanut suunnitelmaa, vaan kehitti sitä jatkuvasti eteenpäin. Yhteistyö oli sujuvaa ja mutkatonta – viesteihin vastattiin nopeasti, ideoita palloteltiin tehokkaasti ja aikataulut pitivät.”
ELINA OSTAMO
Country Marketing Lead, Salesforce