REFERENSSI
Arek nousi taustatoimijasta näkyväksi työnantajaksi


Arek on noussut taustatoimijasta näkyväksi ja arvostetuksi työnantajaksi onnistuneen viestinnän ja brändin kehittämisen ansiosta. Yhtiön kiinnostavuus IT-osaajien keskuudessa sekä asiakasomistajien luottamus ovat kasvaneet, ja yleisömäärät ovat nousseet miljoonaluokkaan.
Taustalta esiin: miksi Arekin oli aika näkyä
Arek on asiakkaidensa omistama osakeyhtiö, joka rakentaa, ylläpitää ja kehittää työeläkealan yhteisiä tietojärjestelmäpalveluita yhdeksälle suomalaiselle työeläkeyhtiölle. Yhtiö on pitkään toiminut taustalla näkymättömänä mutta ratkaisevana ja yhteiskunnallisesti merkittävänä osana eläkejärjestelmien sujuvaa toimintaa.
Hiljaisuus oli kuitenkin alkanut käydä taakaksi. Arekin työnantajakuva ei erottautunut kilpailijoistaan riittävästi, jotta IT-alan syväosaajat, kuten kehittäjät, tietoturva-asiantuntijat ja liiketoiminta-arkkitehdit, kiinnostuisivat yhtiöstä potentiaalisena työnantajana. Lisäksi Arek oli tunnistanut, ettei työnantajakuvan tuottama arvo aina näkynyt asiakasomistajille riittävästi. Yhtiö näki profiilin noston välttämättömäksi sekä uusien osaajien houkuttelemiseksi että asiakasomistajien luottamuksen vahvistamiseksi.
Työn merkityksellisyys brändin kulmakiveksi
Yhteistyö Netprofilen kanssa käynnistettiin selkeällä suunnitelmalla: Arekin työnantajakuvan pohjaksi kehitettiin mainestrategia, joka saatiin eloon pitkäjänteisellä ja suunnitelmallisella sisältöjen ja kampanjoiden tuotannolla.
Arekin vahvuudet työnantajana nostettiin esiin tarinankerronnan kulmakiviksi: merkityksellinen työ, työhyvinvointia edistävä kulttuuri, korkea henkilöstötyytyväisyys sekä yhtiön yhteiskunnallinen rooli työeläkealan teknologisessa kehityksessä. Näistä palasista lähdettiin rakentamaan johdonmukaista työnantajakuvaa, joka on onnistunut puhuttelemaan niin potentiaalisia työntekijöitä kuin asiakasomistajiakin.
Toimenpiteisiin kuului muun muassa:
- Blogi- ja artikkelisisältöjä, joissa tuotiin esille Arekin monimuotoista asiantuntijoiden joukkoa ja kiinnostavia kehityshankkeita, jollaisten parissa tulevaisuudenkin arekilaiset pääsisivät työskentelemään.
- Natiivimainonnan kampanjoita, joiden kautta huolella tuotetut blogit ja artikkelit tuotiin laajojen yleisöjen nähtäville valtakunnallisissa medioissa.
- LinkedIn-viestinnän systematisointi, jotta Arekin oma ääni saadaan säännöllisesti esille oikeassa kanavassa.
Tuloksena miljoonayleisö ja uusi kiinnostavuus
Tulokset ovat näkyneet nopeasti. Yksittäiset artikkelit ovat keränneet keskimäärin yli 200 000 mainosnäyttöä, ja syyskuuhun 2025 mennessä julkaistujen sisältöjen ja kampanjoiden yleisö on noussut miljoonaluokkaan. LinkedInissä näyttökerrat ovat yli kuusinkertaistuneet ja verkkosivujen kävijämäärät enemmän kuin kolminkertaistuneet vuoden 2024 aikana.
Työnantajakuvan tukipilariksi kehitetty mainestrategia puri – Arekista on tullut aiempaa näkyvämpi ja kiinnostavampi toimija niin IT-alan ammattilaisten keskuudessa kuin työeläkealan teknologiakentässä. Rekrytoitavat ovat nostaneet positiivisella tavalla Arekin työnantajakuvan esille, ja samalla yhtiö on pystynyt kertomaan omaa tarinaansa uskottavasti ja johdonmukaisesti tavalla, joka tukee myös asiakasomistajien luottamusta.
“Pitkäjänteinen viestintäyhteistyö ja tuki ovat tuoneet meille mahtavia tuloksia. Arek on onnistunut nostamaan brändiään ja työnantajamielikuvaansa aiempaa tunnistettavammaksi ja olemme kiinnostavaksi koettu työnantaja, sekä luotettava kumppani asiakkaillemme. Rekrytoitavat ovat nostaneet positiivisella tavalla meidän työnantajakuvamme esille.”
Riikka Vepsäläinen, viestintäpäällikkö, Arek Oy