Vastuullisuus
Haluamme olla vastuullisuuden edelläkävijä markkinointiviestinnän alalla.
Toimintaamme ohjaavat YK:n kestävän kehityksen tavoitteet, oma vastuullisuusohjelmamme sekä linjauksemme elämäntilanneystävällisestä työstä ja tekoälyn käytöstä.

Meille on tärkeää toimia yhteiskunnassa, joka perustuu demokratian, sananvapauden ja rakentavan yhteistyön periaatteille. Vastuullisuustyömme kattaa kolme osa-aluetta: oman toimintamme, yhteiskunnallisen vaikuttamisen ja työmme asiakkaidemme kanssa.
Osallistumme kokoomme nähden laajasti viestintätoimialan vastuullisuuden kehittämiseen. Kansainvälisesti toimimme aktiivisesti osana ICCO:a ja Euroopan Neuvostoa. Suomessa olemme yritysvastuuverkosto FIBS:n jäsen ja toimimme tiiviisti Marketing Finlandissa.
Asiakkailtamme edellytämme tiedepohjaiseen maailmankuvaan, ihmisoikeuksien kunnioittamiseen ja ympäristön varjelemiseen perustuvaa ajattelua. Emme osallistu vastuullisuuspesuun tai muuhunkaan eettisesti kyseenalaiseen kilven kiillottamiseen.
- Vähennämme scope 1 – ja scope 2 -kasvihuonekaasupäästöjämme tieteeseen perustuvien tavoitteiden ja Pariisin ilmastosopimuksen mukaisesti vähintään 42 prosenttia vuoden 2022 tasosta vuoteen 2030. Lisäksi vähennämme scope 3 -päästöjämme.
- Hiilijalanjälkemme vuonna 2024 oli yhteensä 24,7 CO2e tonnia. Hiilijalanjäljen laskennan mittausmenetelmä perustuu GHG Protocol -ohjeistukseen. Laskenta sisältää oman toiminnan scope 1 – ja scope 2 -päästöjen lisäksi oleellisimmat scope 3 -päästöt. Viimeksi mainittuun sisältyvät liikematkat, töihin liikkuminen, hankinnat sekä jätteet ja jätevesi.
- Päästöistä 21,9 prosenttia syntyi scope 1:ssä yrityksen leasing-autojen emissioina.
- Scope 2 -päästöt olivat 18,7 prosenttia Netprofilen hiilijalanjäljestä ja aiheutuivat toimistokiinteistössä käytössä olevasta kaukolämmöstä.
- Scope 3 -päästöt muodostivat yhteensä 59,4 prosenttia yhtiön kokonaishiilijalanjäljestä. Lasketuista scope 3 -päästöistä suurin osa, 45,1 prosenttia, syntyi liikematkustamisesta, pääasiassa lentämisestä.
- Olemme Suomen ensimmäinen markkinointi- ja viestintäalan toimisto, joka on saanut Science Based Targets -aloitteelta (SBTi) virallisen hyväksynnän päästövähennystavoitteelleen.