Tarkasti kohdennettu sisältömarkkinointi oli STK:n avain ajatusjohtajuuteen

Sähköteknisen kaupan liitto & Netprofile

Netprofile on auttanut STK:ta viemään koko rakennusalan digitalisaatiota ja vihreää siirtymää edistävää viestiä maailmalle tarkasti kohdennetun sisältömarkkinoinnin keinoin. Yhteistyön vaikutuksesta STK:n ajatusjohtajan asema toimialaansa suurempana vaikuttajana on ottanut monia askeleita eteenpäin.

stk logo

Vahva strategia ohjaa vahvaan tekemiseen 

Aloitimme yhteistyömme digitaalisen markkinointiviestinnän strategian rakentamisella kesäkuussa 2022. Määrittelimme yhdessä kohderyhmät ja loimme raamit tekemiselle, jotta saamme tavoitettua oikeat tahot oikea-aikaisilla ja relevanteilla viesteillä. Otimme STK:lle käyttöön modernit viestintä- ja markkinointikanavat uusien kohderyhmien tavoittamiseksi.  

Olemme ideoineet ja tuottaneet suunnitelmallisesti sisältöjä, jotka tuovat esiin mm. rakennusalan standardoidun tuotetiedon etuja vihreän siirtymän edistämisessä koko arvoketjussa. Yhteistyö on synnyttänyt Jarmon vinkkivideoiden lisäksi monia artikkeleita ja yhden oppaan.  

Näille STK:n toimintaympäristössä täysin uudenlaisille viestisisällöille on aktiivisesti haettu näkyvyyttä tarkasti kohdennettujen kampanjoiden kautta sosiaalisesta mediassa. Toteuttamamme sisältömarkkinoinnin tuoma näkyvyys oikeille kohderyhmille on vahvistanut STK:n ajatusjohtajuutta uudella tavalla. 

Tulokset puhuvat puolestaan  

STK:n somekanavien seuraajamäärät ovat kasvaneet kymmenistä satoihin ja sadoista tuhansiin. Tämän ansiosta myös viestien orgaaninen kattavuus vaativassa kohderyhmässä on kasvanut poikkeuksellisen paljon. Sisällöt ovat somessa tavoittaneet jopa yli 800 000 vastaanottajaa yli 10 miljoonalla mainosnäytöllä. Vuodessa STK:n someperäinen sivustoliikenne on kasvanut yli kymmenkertaiseksi, ja orgaanisen hakukoneliikenteen määrä on yli tuplaantunut. Kumppaniyritysliidejä on tullut jopa kymmenkertaisesti edelliseen vuoteen nähden.   

Kohdennetun sisältömarkkinoinnin avulla STK:n asema ajatusjohtajana on vahvistunut, mikä on ilmennyt mm. puhujakutsuina sekä mahdollisuuksina sparrata ympäristöministeriön asiantuntija-virkamiesten kanssa useista työn alla olevista säädöskokonaisuuksista. STK:n toimitusjohtaja Sallamaari Muhonen myös palkittiin Vuoden spokespersonina 2023 Finnish Comms Awardseissa. 

Katso kaikki Jarmon vinkkivideot täältä! 

Sähköteknisen Kaupan Liitto (STK) toimii sähköistysalan kilpailukyvyn edistäjänä ja yhteiskunnallisena vaikuttajana. STK ylläpitää yli 600 000 sähkötuotteen digitaalista tuotetietorekisteriä, Sähkönumerot.fi:tä, koko toimialan hyödynnettäväksi. 

“Kauaskatseinen ja suunnitelmallinen yhteistyö Netprofilen kanssa on vahvistanut Sähköteknisen kaupan liiton tunnettuutta ja rakentanut brändiämme meille ennen näkemättömällä tavalla.   

Netprofilen ideoimat sisällöt ja niiden tarkasti kohdennettu markkinointi ovat olleet avainasemassa menestystarinassamme. Netprofile on onnistunut mainiosti erittäin niche-kohderyhmän tavoittamisessa ja puhuttelussa. Olemme tavoittaneet juuri oikeat ihmiset ja kasvattaneet tietoisuutta meille tärkeistä ja yhteiskunnallisesti merkittävistä seikoista.” 

Sähköteknisen Kaupan Liiton toimitusjohtaja, Sallamaari Muhonen. 

Kiinnostuitko sisältömarkkinoinnista? Ota yhteyttä!