Työnantajabrändi esiin ja IT-alan huippuosaajat tiimiin

Nitor & Netprofile

Digitaalinen insinööritoimisto Nitor palkkaa onnistuneesti alan huippuosaajia vuosi toisensa perään. Tuloksellinen rekrymarkkinointi, autenttinen työnantajakuva ja aidosti kiinnostavat tarinat ovat salaisuus menestyksen takana. Tuloksia vauhdittaa Netprofilen ja Nitorin saumaton yhteistyö jo vuodesta 2014.

Nitor logo

Tavoitteena rakentaa työnantajakuvaa ja rekrytoida IT-alan huippuosaajia 

Nitorin kasvu syntyy sen digitaalisista insinööreistä. Kilpailu IT-alalla on kovaa, ja alan syväosaajat suhtautuvat mainontaan ja moniin somealustoihin ennakkoluuloisesti.  Nitor haluaa puhutella kohderyhmiä aidosti resonoivalla tavalla niissä kanavissa, joissa he viettävät aikaa. Pitkän aikavälin tavoitteena on jättää positiivinen muistijälki Nitorista työnantajana. Lyhyen aikavälin tavoitteilla pureudutaan ketterästi erilaisiin rekrytointitarpeisiin. 

Viime vuosina medianäkyvyyttä on kasvatettu tuomalla esille lukuisia Nitorin hyviä käytäntänteitä, joilla tuetaan nitorilaisten työhyvinvointia ja ammatillista kehittymistä.

Tuloksellinen työ nojaa tiiviiseen kumppanuuteen

Jatkuvan kumppanuuden peruspilareita on Netprofilen fasilitoima yhteinen juokseva suunnittelu, jossa pitkän ja lyhyen aikavälin tavoitteet, kipupisteet ja painoalueet saavat ansaitsemansa huomion. 

Saumaton yhteistyö mahdollistaa ketterän reagoinnin nopeasti herääviin taktisiin tarpeisiin esimerkiksi silloin, kun juuri tietynlaista osaajaprofiilia halutaan houkutella somemainonnan keinoin avoimien tehtävien äärelle. Se luo myös otollista pohjaa merkitykselliselle markkinointiviestinnälle, joka jättää kohderyhmiin muistijäljen ja tuo tuloksia – sekä kansainvälisiä palkintoja. Netprofile tukee Nitoria somekampanjoiden suunnittelussa ja toteutuksessa, ja toimii sisäisen markkinointitiimin sparriparina. 

Osana työnantajakuvan strategista viestintää, Nitor halusi selkeyttää digitaalisen insinöörin käsitettä kohderyhmille vuonna 2022. Netprofile ja Nitor konseptoivat huippuluetun Nitorin Digitaaliset Insinöörit -artikkelisarjan, joka tuo hienoja tuloksia somessa kuukaudesta toiseen. Lähes vuotta myöhemmin sarjan neljäs tekstierä on jo tekeillä. 

Säännöllisen sisältö- ja somemarkkinoinnin lisäksi Netprofile etsii jatkuvasti kiinnostavia aiheita myös medialle vietäväksi, sillä hyviä tarinoita yli 300 digitaalisen insinöörin joukossa riittää. Mediatyön tavoitteena on viestiä etenkin Nitorin työhyvinvointia arvostavasta kulttuurista siinä onnistuen. Viime aikoina huomiota on kerännyt esimerkiksi työhyvinvointia mittaava Kotijoukkokysely, työsuhde-etu Rautapankki sekä tekoälyn voimalla ohjelmoitu Virheetkartalla.com -palvelu.

Autenttisilla viesteillä ja tarkalla kohdennuksella kohti onnistumisia

Sinnikäs työ palkitaan hyvillä tuloksilla. Nitorin rekrytointikampanjat tuovat jatkuvasti relevanttia liikennettä avoimien työpaikkailmoitusten ääreen. Ne jäävät kohderyhmänsä mieliin – siitä osoituksena ovat lukuisat maininnat työhaastatteluissa.

Nitorin kulttuuria, uratarinoita ja arvoja valottavat artikkelit ovat klikattuja, luettuja, ja tykättyjä. Mediassa yritys on esillä säännöllisesti niin Suomessa kuin Ruotsissakin laajentaen työnantajabrändin näkyvyyttä entisestään.  

Ennen kaikkea Nitor on saanut riveihinsä kymmeniä uusia kollegoita vuosittain. Markkinointi ja viestintä ovat yksi keskeinen työkalu yrityksen rekrytoinnin työkalupakissa, ja sillä on eittämättä rooli osaajien tavoittamisessa.

Netprofile on ollut Nitorin digitaalisten insinöörien viestintäkumppani jo vuodesta 2014 lähtien. Rekrymarkkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen sekä työnantajabrändiä vahvistavan viestinnän lisäksi kumppanuus sisältää liiketoiminnan myynnillisiä tavoitteita tukevaa sisältömarkkinointia ja mediatyötä.

Nitorin vakaa kasvu, asiakastyytyväisyyttä huokuvat menestystarinat sekä työhyvinvointia ja ammatillista kasvua arvostava yrityskulttuuri ovat antaneet aineksia onnistuneeseen viestintään. Kumppanuus on poikinut myös palkintoja muun muassa ICCO Global Awardsissa sekä Finnish Comms Awardsissa.

Kiinnostuitko kansainvälisestä kampanjatyöstä? Ota yhteyttä!