Älyradio rakentaa ajatusjohtajuutta ja tuottaa diilejä

Salesforce & Netprofile

Salesforcen Älyradio-podcast on rakentanut teknologiayhtiön ajatusjohtajuutta jo vuodesta 2018 alkaen. Yhtiön markkinoinnissa äänimedian hyödyntäminen on ollut edelläkävijäteko maailmanlaajuisesti. Netprofilen konseptoima ja tuottama podcast onkin palkittu maailman parhaana sisältömarkkinointikampanjana.

Salesforce logo_web

Älykäs ja bisneskriittinen sisältö

Salesforcen Älyradio-podcast konseptoitiin Netprofilella vuonna 2018 tukemaan teknologiayhtiön ja silloisen maajohtajan ajatusjohtajuutta. Tavoitteena on ollut tukea myös Salesforcea profiloitumaan ainoastaan CRM-ohjelmistoja tuottavasta yrityksestä syvemmin liiketoiminnan kilpailuedellytyksiä tukevaksi kumppaniksi.

Taistelu bisnespäättäjien ajasta on armotonta. Kanavien ja ärsykkeiden tulvassa nopeatempoisia liiketoimintapäätöksiä tekevät johtajat ovat jatkuvan aikapaineen alla. Mikäli tätä haastavaa kohderyhmää haluaa puhutella, on oltava bisneskriittistä sanottavaa.

Podcastin tuottaminen teknologian ja bisneksen rajapinnassa toimiville päättäjille oli edelläkävijäteko koko yhtiön markkinoinnissa. Sen innoittamana on tehty podcasteja ja vierailtu niissä.

Kovan luokan studiovieraat suoraan bisnesmaailman huipulta

Netprofile on tuottanut Älyradiota 10 tuotantokautta, joissa on ollut jo 80 vierasta. Salesforcen Suomen maajohtaja vierailee edelleen osassa jaksoja. Podcast avaa käytännönläheisesti uusimman teknologian käyttöä ja siihen liittyvän osaamisen tarvetta suomalaisissa yrityksissä.

Älyradion tuotannosta kokonaisuutena alusta loppuun asti huolehtii Netprofile. Studiovieraiksi hankitaan ensisijaisesti korkean tason johtajia ja mielipidevaikuttajia, jollaisia yritysjohto mielellään kuuntelee – yhä useammin vieraat ovat myös itse Älyradion kuuntelijoita.

Netprofile valmentaa juontajat, suunnittelee tuotantokausien jaksojen teemat Salesforcen kanssa, ehdottaa ja toteuttaa castingin, tekee käsikirjoitukset, järjestää äänitykset, editoi, julkaisee podcastin usealla eri kanavalla sekä tuottaa markkinointimateriaalit.

Tulokset ja asiakaskokemus

Salesforcen Euroopan organisaatiossa Älyradio tunnustetaan benchmarkiksi, josta muut maat haaveilevat. Podcast on nyt suositumpi kuin koskaan ja toimii yhä vahvemmin suomalaisen liiketoimintayhteisön CEO-tason keskustelunavaajana. Älyradio on ”käyntikortti”, joka synnyttää lisää bisnestä.

Älyradion kuulijamäärät ovat kasvaneet kohisten. Nyt kuulijoita on kaikkiaan jo yli 80 000 ja tilaajia eri palveluissa lähemmäs 2 000. Älyradion pito on bisnespodcastien kärkeä, ja keskimäärin noin 70 prosenttia kuuntelee lopun vakiokysymyksenkin: ”Mikä on älykkäintä juuri nyt?”

Kuuntele Älyradio-podcastia tästä!

Älyradio palkittiin maailman parhaana sisältömarkkinointikampanjana kansainvälisessä ICCO Digital Awards -kilpailussa 2020. 

salesforce_alyradio_netprofile

”Ei ole liioiteltua sanoa, että olemme Älyradion tuloksena pystyneet solmimaan asiakassuhteita ja edistäneet diilejä. Älykäs keskustelu on erinomainen tapa luoda syvällistä suhdetta vieraisiin ja rakentaa luottamusta.”

Krista Kavonius, Suomen Marketing Lead, Salesforce

Kiinnostuitko podcasteista? Ota yhteyttä!